Sanduci za kontejnerski transport
Kontejnerski transport nameće specifične zahtjeve drvenim sanducima: duga putovanja, multimodalne manipulacije, vibracije i promjene klime. Dizajn sanduka polazi od mase i geometrije tereta, osjetljivosti na udarce i vlagu te načina pričvršćivanja unutar kontejnera. Kostur može biti block (s kockama) ili stringer, uz pojačanja na kutovima i zonama hvata. Obloge se najčešće rade od šperploče ili OSB‑a zbog glatke površine i brzine montaže; daske su prikladne za teže, robustne aplikacije.
Za zaštitu od vlage i korozije koriste se parne barijere (PE folije, aluminizirane folije), VCI papiri ili vrećice s dehidratorom. U sanduk se integriraju ležišta, spuzve ili drveni distanceri koji sprječavaju pomake. Za posebno osjetljivu robu ugrađuju se amortizeri i indikatori (udar/nagib) koji dokumentiraju rukovanje. Kutnici i metalni profili štite rubove od udaraca pri utovaru/istovaru.
Pričvršćenje u kontejneru rješava se paletnim osnovama (brzo fiksiranje) ili dodavanjem „uši“ za vezice/lance. Težište sanduka treba biti označeno; upute za hvatanje vilicama smanjuju oštećenja. Za ISPM 15, svi drveni dijelovi moraju biti HT tretirani i označeni. Dokumentacija (lista pakiranja, upute za otvaranje, položaj CG i točke hvata) olakšava rad na carini i kod primatelja.
Testiranje prototipa – probni utovar i kratka vožnja kamionom – često otkrije sitne „slabe točke“ (labave ploče, nedovoljno pojačani rubovi) koje se lako isprave prije velike serije. Tako dizajn postaje pouzdan, a trošak oštećenja i reklamacija minimalan.
